سفارش تبلیغ
صبا ویژن
نقل می کنند که امام صادق علیه السلام این دو بیت را بارها برای مَثَل زدن می خواند [کنز الفوائد]

کد های جاوا و سرگرمی

Powerd by: Parsiblog ® team. ©2006
اعتیاد به اینترنت(یکشنبه 87 مرداد 13 ساعت 1:17 عصر )

پژوهشگران ضمن بررسی انواع مختلف اعتیاد نظیر اعتیاد به مصرف الکل، مواد مخدر، قمار و ... به این نتیجه رسیدند که این افراد گروهی هستند که از کامپیوتر بیش از حد استفاده می‌کنند و یک کشش بیمارگونه به این تکنولوژی نوپا دارند؛ لذا در ابتدا به نظر می‌رسید که این اعتیاد بیشتر در میان برنامه‌نویسان کامپیوتر، طراحان نرم‌افزارها و سخت‌افزارها شایع باشد.

در آن زمان شمار کاربران کامپیوتر بسیار اندک بود و این تکنولوژی تازه تنها در ارتش یا مراکز مالی بزرگ استفاده می‌شد، به همین دلیل مفهوم «اعتیاد به اینترنت» چندان قابل تأمل نبود. اما در حال حاضر هر روز به تعداد کاربران کامپیوتر و اینترنت افزوده شده و انتظار می‌رود به دنبال این افزایش، شمار تعداد معتادان به این تکنولوژی نیز افزایش یابد.

طبق آمار ارائه شده از سوی مرکز آمار امریکا، در سال 1997 میلادی 50 تا 80 میلیون نفر از جمعیت این منطقه در شمار کاربران دائمی اینترنت بودند، اما در سال 2000 و با گذشت تنها سه سال شمار کاربران 4 برابر شده و به 200 میلیون نفر رسید. هم‌اکنون نیز حدود نیم میلیارد نفر به کمک اینترنت به دنیای اطلاعات روز متصل می‌شوند.

پژوهشگران در مورد علائم اعتیاد به کامپیوتر و اینترنت معتقدند: فردی که زمان‌های طولانی و متمادی را صرف بازی‌های کامپیوتری کرده و یا در گروههای بحث اینترنتی شرکت می‌کند، در شمار معتادان به این تکنولوژی جدید قرار دارند. این افراد از تمام حوادث پیرامون خود غافل شده، دچار اختلال در اشتها می‌شوند و از دوستان و آشنایان خود دور ‌شده و مشکلات رفتاری پیدا می‌کنند.

به گزارش ایسنا، پژوهش‌ها نشان می‌دهد که خشونت بیش از حد، پرخاشگری، تغییر عادت‌های رفتاری، بی‌توجهی به نظافت شخصی، بی‌علاقگی به حضور در اجتماع و ابتلا به انواع سردردهای عصبی و میگرنی از علائم اعتیاد به اینترنت است.

یکی از کارشناسان اعتیاد به اینترنت می‌گوید: 25 تا 50 درصد افراد معتاد به اینترنت دلیل آن را وابستگی شغل خود به کامپیوتر و اینترنت می‌دانند. آنها افرادی هستند که در محیط کار خود دائما با کامپیوتر سر و کار دارند. این در حالیست که تحقیق صورت گرفته از سوی مرکز تحقیقات هاریس بر روی 305 کارمند نیز نشان می‌دهد اغلب کارمندان بیش از زمان یک روز کاری را در هفته صرف کار با اینترنت می‌کنند. در حالیکه هیچ کدام از آنها، این زمان را برای افزایش اطلاعات یا دستیابی به سایت‌های آموزشی صرف نمی‌کنند.

نتایج این پژوهش نشان می‌دهد که 67 درصد جامعه آماری با دلایل شخصی به سایت‌های اطلاعاتی خود سر زده، 24 درصد از طریق اینترنت خرید کرده و در مراکز خرید می‌چرخند، 18 درصد از سایت‌های مستهجن دیدن می‌کنند و 8 درصد زمان خود را صرف قمار و ارتباط با سایت‌های مربوط به آن می‌کنند.

پژوهشگران معتقدند هدف اصلی اتصال دائمی مراکز و سازمان‌های بزرگ و شبکه جهانی اینترنت، دسترسی سریع کارمندان و روسا به اطلاعات روز دنیا بوده و قرار بر این بود که با کمک این تکنولوژی جدید اطلاعات با سرعت بالایی مخابره شود و تمام مردم بتوانند از نتایج یافته‌های دانشمندان بزرگ آگاه شوند یا اخبار مربوط به نقاط مختلف دنیا را دریافت کنند.

به گزارش ایسنا، متأسفانه امروزه اینترنت به یکی از وسایلی مبدل شده که بازده کارایی کارمندان را کاهش می‌دهد و باعث عقب افتادن کارها می‌شود. در چنین شرایطی برخی از مراکز و سازمان‌ها با استفاده از برنامه‌های خاص ورود به برخی از سایت‌ها را ممنوع کردند. اما باز هم راههایی برای شکستن این فیلترها وجود دارد و بسیاری از کارمندان از آن استفاده می‌کنند.

در حال حاضر تنها 47 درصد از مراکز و سازمان‌های بزرگ امریکایی برای سایت‌های قمار فیلتر گذاشته و 20 درصد آنها ورود به سایت‌های فروشگاهی را ممنوع اعلام کرده‌اند.

همچنین 4 درصد از مراکز و سازمان‌های بزرگ دسترسی اعضاء به سایت‌های خطرناک را ممنوع اعلام کرده‌اند و با گذاشتن فیلتر مانع ورود به آنها و دریافت اطلاعات از آنها شده‌اند.

در چنین شرایطی نمی‌توان انتظار راندمان کاری بالایی را در میان مراکز و سازمان‌های بزرگ داشت



» مرتضی ادری اردلانی
»» نظرات دیگران ( نظر)


لیست کل یادداشت های وبلاگ
اعتیاد به اینترنت
کد گرفتن اسم کاربر و خوش آمد گویی به او
کد فرشته به دنبال ماوس
کد قفل کلیک راست در وبلاگ
اس ام اس های باحال
درخواست
کد ستاره باران در وبلاگ
کد گذاشتن ساعت د وبلاگ
کد گذاشتن آهنگ در وبلاگ
کد گذاشتن loading در وبلاگ

 RSS 
 Atom 

بازدیدهای امروز: 4 بازدید
بازدیدهای دیروز: 0 بازدید
مجموع بازدیدها: 11552 بازدید
[ صفحه اصلی ]
[ پست الکترونیک ]
[ پارسی بلاگ ]
[ درباره من ]

کد های جاوا و سرگرمی
مرتضی ادری اردلانی
هدف من از ایجاد وبلاگ کمک به شما عزیزان میباشد امیدوارم مرا با نظرات خود یاری کنید
» پیوندهای روزانه «
» اشتراک در خبرنامه «
 
<